martes, 19 de junio de 2012

Jeg synes, jeg tror, jeg enig, etter mi mening...
.


1.-Jeg synes eller jeg tror



Vi bruker synes når vi snakker om egne eller andres opplevelser av noe eller meninger om noe. 
Vi bruker tror når vi ikke er sikker på det som blir sagt eller på det som skal skje. 


Far synes jobben på fabrikken er god. 
Jeg tror han kommer til å jobbe der lenge. 
Far synes det var ille å bli permittert, men han tror at han kanskje får arbeid igjen. 
Jeg synes ordet permittert høres fint ut, men jeg tror ikke jeg hadde likt å bli permittert. 
Far synes det er dumt å ikke ha arbeid. Jeg synes det er dumt at han ikke har arbeid. 
Far synes at det å bli permittert er det samme som å få sparken. 
Jeg tror han kan få arbeid et annet sted.
 Jeg synes ikke det høres bra ut å få sparken.


2.- Jeg er enig og jeg er uenig

Elinor var enig i alt, for hun syntes ikke han fortjente den komplimenten som lå i et saklig motargument.



Så jeg er nok litt blå, men er uenig i ting de blå partiene 

3.-  Etter min mening er det 

Etter min mening er det kjedeligere å bo på landet enn i byen

4.-  Etter å ha tenkt over 

Etter å ha tenkt over problemet, har jeg kommet til at det er best å ikke gjøre noe
     med en gang, men heller vente og se hva som skjer.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Jobbintervju