jueves, 10 de mayo de 2012

Snakk så folk forstår deg




Fordelene og ulempene ved.

Fordelene ved å bo i en stor by er at det alltid skjer noe der, en av ulempene er at det er vanskelig å komme ut i naturen.


Ventajas e inconvenientes



For det første, for det andre, for det tredje osv. 

 For det første er London en alt  for stor by,  for det andre, er den dekadent og for det tredje er det mye  fattigdom der
En primer lugar, en segundo lugar, en tercer lugar



For å gjøre saken

For å gjøre saken verre har han falt og brukket beinet.

Para empezar las cosas



For å være ærlig 

For å være ærlig så tror jeg du er for tykk til å bli fotomodell.

Para ser honesto.....


 Fra det ene til det andre... 

 Jo da, jeg er helt enig i at Ringenes Herre er en god
      film...  Men fra det ene til det andre, når har du tenkt å dra på ferie?
Pero por otro lado...


Imidlertid 


Imidlertid er dette problemet mye vanskeligere enn man først skulle tro.

Sin embargo




Man kan (trygt) si at

Man kan trygt si at levestandarden i Norge har gått nedover i de senere år.
Uno puede con seguridad decir...




 Når alt kommer til alt 


Når alt kommer til alt tror jeg at tiden vi lever i ikke er så ille som man sier.
Después de todo...



Når sant skal sies 

Når sant skal sies gruer jeg meg til familieferier.

La verdad sea dicha ...

Når det gjelder

Når det gjelder forurensningen av verdens byer, kunne man gjøre mye for å bedre problemene.

Cuando se trata de 


Når det kommer til stykket 

Når det kommer til stykket er jeg glad for at jeg solgte den gamle bilen.

Cuando se llega a este punto....


På den ene side.... på den annen side


På den ene side mener jeg at folk bør la bilen stå hjemme på kortere turer, men
      på den annen side er det mye raskere og behageligere å kjøre.

De un lado... de otro lado...

Som konklusjon

Som konklusjon vil jeg si at folk i dag har mange problemer som de ikke hadde
       for femti år siden.
Como conclusión

 Så vidt jeg vet

Så vidt jeg vet bor han i Norge og arbeider på en bondegård.

Por lo que yo sé..

 I begynnelsen 

I begynnelsen lot det til at han fant engelsk å være vanskelig, men senere gjorde han god framgang

En el principio


Folk får mistanke...




 La gente mpieza a sospechar



Han skulle vært her nå.


Debería estar aquí ya

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Jobbintervju