domingo, 13 de mayo de 2012

Ormen Lange og andre sanger


Ormen Lange

krøp som en slange,
under et gjerde,
tok seg en pære
- delte den i to,
og kasta den i do.

å krøpe...reptar



Plukke, plukke bjørnebær


Plukke, plukke bjørnebær,

bjørnen er ikke hjemme,
bjørnen er i kongens gård,
eter både kjøtt og kål,
bjørnen kan ikke ta meg.


Edderkopp, edderkopp

Edderkopp, edderkopp,
skynd deg å se
Mathilde på krakken
med suppe og skje.
Hun søler så fælt
at jeg tror du kan be
om du får lov til
å søle litt med.


å skynde seg....darse prisa


Da jeg var liten

Da jeg var liten
og ikke ville sove,
så gikk jeg til skogen
og bygde meg en kove.
Lønnebær og lindeløv
det hadde jeg til tak.
Og ost og smør og hvetebrød
det hadde jeg til mat.



Mandag er min frihetsdag,
tirsdag har jeg gode stunder,
onsdag ser jeg meg omkring,
torsdag går jeg rundt og grunner,
fredag gjør jeg hva jeg vil,
lørdag stunder helgen til -
så er uka ute,
snipp, snapp, snute.

Mandagsbarn får vakre øyne



Mandagsbarn får vakre øyne.
Tirsdagsbarn blir lett på tå.
Onsdagsbarn får perletårer.
Torsdagsbarn får langt å gå.
Fredagsbarn gjør alle glade.
Lørdagsbarn blir sjeldent trett.
Søndagsbarn får største gaven;
Alle dyder under ett.
todas las virtudes






å plukke... recoger, coger
å plukke seg... desplumarse




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Jobbintervju