miércoles, 6 de junio de 2012

å elske, å ville, å ønske, å like, å avsky, å forakte, å hate

1.- å elske-elsker-elsket-elsket.. amar

Ja, vi elsker dette landet 
Elsker vi demokratiet? 
Vi som elsker hunder 
Jeg elsker deg
Han elsker meg ikke lenger.
Jeg elsker å skremme meg selv! 



å kvele... ahogar, asfixiar




2.- å ville-vil-villet-villet... querer



 


3.- å ønske ønsker ønsket ønsket....querer desear


Jeg ønsker hjelp fra frivillige. Hvem er frivillig? De frivillige er i alle aldre og med vidt forskjellig bakgrunn. 
frivilllig........voluntario... 
bakgrunn... antecedentes

Jeg ønsker å spare 
Jeg ønsker at du kan være prinsessen eller prinsen i ditt eget liv…




4.- å like-liker-likte- likt... gustar

Jeg liker ikke å jobbe med store budsjetter 
Det var morsomt, men jeg liker deg ikke, så jeg skal ikke le






5.- å avsky avskyr, avskydde, avskydd...........aborrecer



- Jeg avskyr filmer som fråtser i tortur




6.- å forakte forakter foraktet foraktet- despreciar-


Jeg forakter henne, men elsker kroppen hennes. 

 Jeg forakter 17.mai, den erketypsik norske holdningen om "ut på tur, aldri sur"
 Ja, jeg forakter USA. Jeg er ikke muslim, ikke satanist el lign, jeg tror til og med på.



7.-å hate hater hatet hatet.... odiar

Ti ting jeg hater ved deg er en romantisk komedie fra 1999.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Jobbintervju